ומחשבות שעוברות בניהם

רוחמה סלע

פייסבוק כלים חינמיים ומחשבות שעוברות בנהם

יום שני, 22 בינואר 2018

On 3:42 by Unknown


כבר הרבה זמן שיש פחות לייקם ותגובות
ויש הרגשה שאף אחד לא רואה אותנו
אבל מה שבאמת קורה
זה לא שלא רואים
אלא שפשוט לא מגיבים או מתייחסים
כבר הרבה שמות שמעתי שיש לתופעה
"הרב הדומם" , "הדגים" וכו
אבל בגדול, רב האנשים גוללים על הפיד
מנסים להספיק כמה שיותר מידע
ושוכחים את המטרה המרכזית
להכיר אנשים ולא רק להציץ להם
אפילו צ'קרברג שם לב לתופעה
ולי יש הרגשה שהעדכון האחרון בא לטפל בזה.
נכון, הוא עלה לפייסבוק מיארדים בבורסה
אבל פייסבוק החליטו להחזיר עטרה ליושנה
לחזור להיות רשת חברתית (לפי ההצהרה שלה)
אז ככה, מחקרים מראים ששיטוט בפיד לא מטרה תורם להרגשת הבדידות
ויצירת מערכת יחסים אמיתית עם חברים ברשת חברתית מעלה את רמת האושר (טוב שעשו מחקר, אחרת איך היינו יודעים שאנחנו בעצם אנשים חברתיים.בציניות כמובן)
ומה קורה לאחרונה? אנשים משוטטים ולא יוצרים מערכות יחסים.
מה עוד? לפי פייסבוק מותגם השתלטו לנו על הפיד ואנשים מתחילים להשתעמם.
מה עושים?
פייסבוק החליטו להראות לכם יותר פוסטים של חברים שמעניינים אתכם (זאת אומרת שאתם יוצרים איתם שיח. לייק זה חמוד אבל תגובה היא המדד העיקרי) ויראו לכם יותר תוכן מקבוצות שמעניינות אתכם וגם עסקים שיש לכם שיח איתם.
בקיצור, אין מה לעשות, צריך לחזור לדבר עם אנשים, עם עסקים, עם חברים.
צריך לפתוח שיח.
ת'כלס, לא יודעת אם זה עוד בשורת איוב לבעלי עסקים או עוד עדכון שכזה (כי אם קוראים את ההועה של צ'וקי עד הסוף מבינים שהמהלך הזה מתרחש כבר שנה בהדרגה ולא צץ פתאום) בכל מקרה אני מהמסתגלים.
אז מה אתם אומרים?
גם אתם מתגעגעים לשיח אמיתי
או מתאים לכם לגלול, להציץ וללכת? (שזה גם בסדר,לא תמיד יש חשק להגיב)

הפוסט עורר דיון רב אבל בחוויה הכללית נראה שאנשים רוצים "לחזור למקורות" ולחזור למערכות יחיסים.

תגובות לדוגמא:
"אישית באמת עייפתי משיטוט חסר מטרה בפיד, חסר לי הקשר האישי ואני גם כל הזמן מופתעת לגלות שקראו אותי כשבפועל פוסט נראה עזוב ומיותם." (ורד חיאק)

"לפני שבוע קיבלתי החלטה שאני לא גוללת יותר ורק מסמנת לייק אקראי פה ושם, אלא מגיבה לכל מי שקראתי. אפילו במילה או משפט קצר, זו לא חייבת להיות תגובה ארוכה. אני עדיין לא במאה אחוז שם, אבל ההרגשה שלי כבר השתפרה. פחות צופה מהצד, יותר מעורבת. תודה על התזכורת ויום נהדר!" טלי לוי

גם בתחושה שלי, יש יותר משמעות לקבוצות שאני משתתפת בהן. יותר משמעות עבורי, יותר משמעות לפרסומים שלי בהן, ויותר משמעות שאני נותנת לפרסומים של אחרות שאני רואה שם. א ב ל - באמת יש הצפה, יש המון קבוצות, המון דברים מעניינים - ואי אפשר לענות לכולם. במיוחד כשיש כמה אלפי "חברים". אז צריך למצוא איזושהי דרך ביניים שתאפשר לעשו גם וגם." חיה גולן

כמובן ניתן לקרוא את שאר התגובות בפייסבוק :)

מה אתם חושבים על השינוי?