ומחשבות שעוברות בניהם

רוחמה סלע

פייסבוק כלים חינמיים ומחשבות שעוברות בנהם

יום ראשון, 1 באפריל 2018

בעולם העסקים יש לא מעט קורסים, הכשרות ותוכניות ליווי
יש אפילו כאלה שעולים 40-50 אלף שקלים
שלצערי רב העסקים שהולכים לתוכניות ליווי כאלה הם עסקים ממש מתחילים
שעדיין לא גיבשו זהות משמעותית לגבי העסק שלהם
ולא מבינים שתוכנית כזו היא צעד שמלווה שעוד השקעה גדולה מאוד
1. כספית - לא מדיעים לכזו תוכנית ולא עושים אחר כך פרסום ממומן, בניית תשתית שיווקית וכו, דברים שגם עולים אלפי שקלים.
2. רב העבודה היא של בעל העסק - המלווה רק נותן שיעורי בית ומכוון.

בסופו של דבר המחשבה לפני כל תהליך ליווי או קורס מקצועי צריכה להיות ומה, אחרת לא תפיקו הרבה

1. חשוב בלהבין, השקעה בקורס או ליווי מקצועי [אם הוא עולה 1,000 ש"ח או אם הוא עולה 50,000 ש"ח]  זה רק השקעה בלמידה ותכל'ס בעל העסק צריך לעשות את כל העבודה.
2. האחריות על הביצוע ועל הפרטים הקטנים היא של הלומד / בעל העסק לא פחות מזה של המלמד
3. צריך לפחות עוד 40 אלף ש"ח לפרסום על מנת שמה שלמדתם בתוכנית יכניס כסף
4. חשוב שתהיה מוכנות נפשית לתהליך
5. האם העסק בשלב שהוא יכול בכלל להגיע לגדילה משמעותית
6. האם נפשית בשלים לגדילה כזו
7. האם המנטור באמת "מספק את הסחורה" והמטרה שלו להגדים את החלום של הלקוח ולא את החלום שלו
8. האם המנטור פונה לעצמו בתואר מנטור, אז אולי חבל על הכסף :)


בגדול אני לא עשיתי מעולם תוכנית כזו (חוץ מהנבחרת של אלון אולמן שלדעתי זה לא יעוץ עסקי, אבל קפצתי שנה אחר באיזה 30% בהכנסות)
בעבר רציתי להצטרף לתוכנית שעולה 25 אלף ש"ח, אבל דחיתי ודחיתי, ידעתי שאני לא בשלה לעשות את כל שיעורי הבית שיתנו לי ולהשקיע עוד תקציב בפרסומים.
אחרי כמה שנים שאני מורחת את זה וכבר צברתי לא מעט ידע חברה אמרה לי כמה דברים חשובים
"תחשבי, אם את עושה את התוכנית חלום של מי את מגשימה? של המנטורית או שלך?"
וחשוב יותר
"הרי את כבר יודעת לא מעט, אם הייתי מביאה לך 25 אלף להרחיב את העסק, מה היית עושה"
היה לי ברור מה אני הולכת לעשות עם 25 אלף ש"ח
יכול להיות שהייתי מצליחה יותר אם הייתי לוקחת תוכנית כזו, יכול להיות שלא....
בינתיים אני מרוצה ולומדת כל הזמן בתוכניות וקורסים כאלו ואחרים.

ספרו לי, עשיתם איזה תוכנית כזו ששינתה לכם את העסק?